Vistas de página en total

lunes, 14 de diciembre de 2015

NOS NON NECESSITA PLUS GUASTO PUBLIC

Omne le partitos politic esse centrate un parte significative de lor campania electoral in lor propostas pro reformar le systema educative. L'idea central seque essinte le mesme qual de lustros retro: incrementar le gausto public proque le schola public conta con major ressources. In iste campania, on ha incorporate l'idea de que l'administrationes public debe offerer placias scholari usque le 18 annos. A parer, tunc, le problemas del education espaniol passa a inflar le budgets public: le voracitate del bureaucratia educative non satia se nunquam.

Illo occurre que, un pauc dies retro, le OCDE publicava lor famose informe Education at a Glance correspondente al anno 2015, et le radiographia que on disattacha d'illo non sponsa in nulle con le diagnostico qu'esse effectuante nostre politicos. Pro exemplo, non esse veritate que l'education public espaniol esse exaggeratemente intrafinanciate ni que, in consecuentia, habe minor ressources que in le resto del OCDE.

Assi, le guasto public per studiante sol esse legiermente sub le medie del OCDE (pagina 251 del informe): in 2012, amontava a 9004$ per studiante (verso le 9317 in le OCDE). Ora ben, si nos pone iste guasto in relation con nostre renta per capite, nos esse atterinte plus que le medie: le guasto per studiante representa le 28% de nostre renta per capite, verso le 27% del OCDE o del mismissime Finlandia (pagina 221 del informe).

Iste considerabile guasto public in education lassa contar super un personal de professores plus grande et melio remunerate del OCDE. Assi, et como nos pote leger in le pagina 424 del informe, le ratio de studiantes per professor esse de 14 in le schola primari (verso le 15 del OCDE), 11 in le schola secundari (verso le 13 del OCDE) et 12 in l'universitate (verso le 16 del OCDE). Etiam, secundo nos incontra in le pagina 440 del informe, le salario inicial del professores in le systema public esse de 36.422$ in primari (verso le 29.807 del OCDE o 32356 de Finlandia) o de 40.752$ in secundari (verso le 31.013 in le OCDE o 34.945 in Fnlandia). Finalmente, le professorate espaniol etiam labora minus horas que in le resto del OCDE (si ben imparti plus horas de classe que le medie): in Primari et in Secundari inferior, le professores espaniol debe laborar 1140 horas, verso le 1196 o 1172 del OCDE; sol le professores de Secundari superior passa cinque horas plus al anno in le centro d'inseniamiento que lor homologo del OCDE (pagina458).

Habe presente que le salarios del professorado representa circa del 70% del total del guasto public in education. Dunque quando le partitos politic reclama augmentos in le guasto public illo que, in le fundo, illos esse reclamante esse o major salarios o minus horas de laboro pro le professores (per le via d'ingagiar plus professores et, dunque, reducer le ratio de scholares per professor).

In principio, et a tenor de illo que nos esse auscultante in campania electoral, haberea un tertie possibilitate: on debe augmentar le guasto pro ingagiar plus professores, ma non con le proposito de reducer lor horas medie de classe, sed con le d'incrementar l'horas lective que recipe le scholares. Hic incassarea, per exemplo, le proposta d'elevar l'offerta de placias scholar usque le 18 annos.

Illo occurre qu'iste idea non sponsa multo ben con le realitate de nostre milieu: le porcentage del poblation scholarizate in Hispania jam esse del plus elevate del mundo (pagina 316). Sub del due annos d'etate, le 32% del poblation espaniol trova se in un institution educative (verso le 21% del OCDE o Finlandia); inter le 3 et le 4 annos, iste cifra eleva se al 96% (verso le 81% del OCDE o le 71% de Finlandia); inter le 5 et le 14 annos, le porcentage mantene se in le 97% (verso le 98% del OCDE o le 97% de Finlandia); et, inter le 15 et le 19, cade usque le 87% (verso le 84% del OCDE o le 86% de Finlandia). Ma non esse sol de que un porcentage altissime del poblation juvene esse in le schola, sed que le numero d'horas qu'obligatoriamente lassa in le centro educative etiam esse del plus alte del mundo: 8.991 horas verso 7.570 del OCDE o 6.327 in Finlandia (pagina 412).

In definitive, le systema educative espaniol non suffre d'un insuficientia de ressources financiari: nos gasta plus d'illo que nos debera secundo nostre renta per capite, nostre professores esse mejo remunerate qu'in le majoritate de paises occidental et nostre infantes et pueros lassa plus horas in le salas de classe qu'in altere paises de nostre milieu. Le pesime resultatos obtenite non debe se al carentia de ressources, sed al multe inefficiente uso d'iste ressources: nos non debe gastar plus in le foramine nigre del systema educative public, sed que nos debe cambiar de radice lor organisation. Non eveliar et escar al diplodocus, sed extinguer lo. In altere parolas, nos necessita reimplaciar un systema educative bureaucratisate et politicamente planificate pro un systema educative private, libere et in competentia.

Vos pote leger l'articulo original sequente le sequente ligamine:



1 comentario: