NOS
NON NECESSITA PLUS GUASTO PUBLIC
Omne
le partitos politic esse centrate un parte significative de lor
campania electoral in lor propostas pro reformar le systema
educative. L'idea central seque essinte le mesme qual de lustros
retro: incrementar le gausto public proque le schola public conta con
major ressources. In iste campania, on ha incorporate l'idea de que
l'administrationes public debe offerer placias scholari usque le 18
annos. A parer, tunc, le problemas del education espaniol passa a
inflar le budgets public: le voracitate del bureaucratia educative
non satia se nunquam.
Illo
occurre que, un pauc dies retro, le OCDE publicava lor famose informe
Education at a Glance correspondente al anno 2015, et le radiographia
que on disattacha d'illo non sponsa in nulle con le diagnostico
qu'esse effectuante nostre politicos. Pro exemplo, non esse veritate
que l'education public espaniol esse exaggeratemente intrafinanciate
ni que, in consecuentia, habe minor ressources que in le resto del
OCDE.
Assi,
le guasto public per studiante sol esse legiermente sub le medie del
OCDE (pagina 251 del informe): in 2012, amontava a 9004$ per
studiante (verso le 9317 in le OCDE). Ora ben, si nos pone iste
guasto in relation con nostre renta per capite, nos esse atterinte
plus que le medie: le guasto per studiante representa le 28% de
nostre renta per capite, verso le 27% del OCDE o del mismissime
Finlandia (pagina 221 del informe).
Iste
considerabile guasto public in education lassa contar super un
personal de professores plus grande et melio remunerate del OCDE.
Assi, et como nos pote leger in le pagina 424 del informe, le ratio
de studiantes per professor esse de 14 in le schola primari (verso le
15 del OCDE), 11 in le schola secundari (verso le 13 del OCDE) et 12
in l'universitate (verso le 16 del OCDE). Etiam, secundo nos incontra
in le pagina 440 del informe, le salario inicial del professores in
le systema public esse de 36.422$ in primari (verso le 29.807 del
OCDE o 32356 de Finlandia) o de 40.752$ in secundari (verso le 31.013
in le OCDE o 34.945 in Fnlandia). Finalmente, le professorate
espaniol etiam labora minus horas que in le resto del OCDE (si ben
imparti plus horas de classe que le medie): in Primari et in
Secundari inferior, le professores espaniol debe laborar 1140 horas,
verso le 1196 o 1172 del OCDE; sol le professores de Secundari
superior passa cinque horas plus al anno in le centro d'inseniamiento
que lor homologo del OCDE (pagina458).
Habe
presente que le salarios del professorado representa circa del 70%
del total del guasto public in education. Dunque quando le partitos
politic reclama augmentos in le guasto public illo que, in le fundo,
illos esse reclamante esse o major salarios o minus horas de laboro
pro le professores (per le via d'ingagiar plus professores et,
dunque, reducer le ratio de scholares per professor).
In
principio, et a tenor de illo que nos esse auscultante in campania
electoral, haberea un tertie possibilitate: on debe augmentar le
guasto pro ingagiar plus professores, ma non con le proposito de
reducer lor horas medie de classe, sed con le d'incrementar l'horas
lective que recipe le scholares. Hic incassarea, per exemplo, le
proposta d'elevar l'offerta de placias scholar usque le 18 annos.
Illo
occurre qu'iste idea non sponsa multo ben con le realitate de nostre
milieu: le porcentage del poblation scholarizate in Hispania jam esse
del plus elevate del mundo (pagina 316). Sub del due annos d'etate,
le 32% del poblation espaniol trova se in un institution educative
(verso le 21% del OCDE o Finlandia); inter le 3 et le 4 annos, iste
cifra eleva se al 96% (verso le 81% del OCDE o le 71% de Finlandia);
inter le 5 et le 14 annos, le porcentage mantene se in le 97% (verso
le 98% del OCDE o le 97% de Finlandia); et, inter le 15 et le 19,
cade usque le 87% (verso le 84% del OCDE o le 86% de Finlandia). Ma
non esse sol de que un porcentage altissime del poblation juvene esse
in le schola, sed que le numero d'horas qu'obligatoriamente lassa in
le centro educative etiam esse del plus alte del mundo: 8.991 horas
verso 7.570 del OCDE o 6.327 in Finlandia (pagina 412).
In
definitive, le systema educative espaniol non suffre d'un
insuficientia de ressources financiari: nos gasta plus d'illo que nos
debera secundo nostre renta per capite, nostre professores esse mejo
remunerate qu'in le majoritate de paises occidental et nostre
infantes et pueros lassa plus horas in le salas de classe qu'in
altere paises de nostre milieu. Le pesime resultatos obtenite non
debe se al carentia de ressources, sed al multe inefficiente uso
d'iste ressources: nos non debe gastar plus in le foramine nigre del
systema educative public, sed que nos debe cambiar de radice lor
organisation. Non eveliar et escar al diplodocus, sed extinguer lo.
In altere parolas, nos necessita reimplaciar un systema educative
bureaucratisate et politicamente planificate pro un systema educative
private, libere et in competentia.
Vos
pote leger l'articulo original sequente le sequente ligamine:
Il persomine noctumus, ai'l vont tu ayadi, fuet chis niminó l'vié...
ResponderEliminar